2.400 woningen
Nu er sprake is om loodsen op te trekken aan de oostzijde van Ostend Airport, komt WILOO weer eens boven water, ze vinden het absurd dat er zoveel onkosten gedaan worden voor het verlengen van de taxibaan en de voorziene werken aan de oostzijde.
Nu klagen ze over het feit dat dit niet kan, omdat er op 100 meter van de landingsbaan mensen wonen.
Als WILOO werkelijk inzit met de overlast van de omwonenden, waarom is WILOO dan niet in de jaren 70 naar de bevoegde diensten in het stadhuis geweest om te vragen (eisen) om GEEN verkavelingen (meer) te doen richting luchthaven, zo hadden ze tenminste iets positiefs gedaan voor de omwonenden, maar nee ze maken liever veel lawaai.
Hebben ze ooit gezegd dat er nu mensen wonen in een veiligheidszone voor de luchthaven, een zone waar er veiligheidshalve NOOIT gebouwd mocht worden.
Misschien kunnen ze nu eens uit hun schelp kruipen en ervoor zorgen dat de eventuele verkaveling van de Nieuwe Koerswijk tegengehouden wordt.
Er wordt geijverd voor een stagnering, zelfs vermindering van omwonenden die hinder hebben van de luchthaven.
Indien de verkaveling van de Nieuwe Koerswijk er komt, dan komen er weer een groot aantal mensen bij die hinder zullen ondervinden.
Misschien is dit net wat WILOO wenst om zo hun ledenaantal te verhogen, maar daar los je niets mee op.
Het feit dat mijn ijvert voor een kruis- / puntpiste om de mensen minder hinder te laten ondervinden wordt zelfs weggelachen, er zouden 2.400 woningen moeten onteigend worden, maar waar bevinden die woningen zich, je moet maar eens een lijn trekken vanaf het begin van de baan 08 (kant Middelkerke) richting Krommenelleboog, waar zie je dan die 2.400 woningen tegen?