B-747 keert terug na vertrek uit Oostende
Op 26 oktober 2006 is een B-747 van MK Airlines moeten terugkeren, reden was een vaatje met bijtend product die niet luchtdicht afgesloten was waardoor er een risico ontstond dat er irriterende dampen zouden vrijkomen, volgens de piloten zelf had één van hen de eerste symptomen van irritatie.
Het moet duidelijk gesteld worden dat het hier niet om een noodlanding gaat maar om een voorzorgslanding.
Veiligheidshalve heeft de bemanning beslist om terug te keren, dit incident werd natuurlijk weer opgeblazen door de tegenstanders en Oostende is volgens hen weer nipt aan een ramp ontsnapt.
Het toestel heeft eerst brandstof geloosd boven zee. In tegenstelling tot wat velen beweren en anderen niet weten is het lozen van brandstof geen milieuvervuilende operatie is. Brandstof wordt niet zomaar eender waar geloosd. Boven de Noordzee zijn een aantal gebieden waar op een bepaalde hoogte brandstof geloosd mag worden, dit is niet enkel voor toestellen die opereren vanop de luchthaven van Oostende-Brugge. Bij het lozen van de brandstof verstuift deze en lost zo op zonder schadelijke gevolgen voor mens, fauna en flora.
Het gebeurt nog dat een toestel terugkeert, dit betekent niet dat dit sowieso wegens een technisch mankement is, onlangs is een toestel met paarden moeten terugkeren omdat een paard omgevallen was. De bemanning besliste om terug te keren zodat het dier eerst verzorgt kon worden.
Tot slot kunnen we stellen dat dit een gewoon incident is.